ماهواره،هرزه نگاری،خیانت و سرانجام طلاق

http://www.farjamnews.com/media/k2/items/cache/a5f13555bd4ef4a5a40a8d461e62c6ca_XL.jpg
ابتدایی ترین خواسته هر دختر و پسری از همان روزهای اول ازدواج این است که طرف مقابلشان به زندگی مشترک‌ وفادار و پایبند باشد. پایبندی اخلاقی و حفظ حرمت و حریم خانواده، یکی از ارکان مهم تداوم‌یافتن زندگی مشترک است. اما در بررسی علل طلاق، متوجه می‌شویم خیانت به همسر (ارتباطات فرا زناشویی) یکی از مشکلات جدی همسران محسوب می‌شود. پدیده‌ای غیراخلاقی و غیر شرعی که مفهوم آن، تخطی از پیمان بین زوجین از انحصار مسائل عاطفی و جنسی است.یکی از مواردی که این روزها در بین همسران زیاد دیده‌می‌شود، تماشای فیلم‌ها و تصاویر غیراخلاقی ماهواره ای است که در نهایت موجب افزایش نارضایتی زوجین می‌شود. به گفته کارشناسان، علاقه‌ به دیدن این فیلم‌ها نیز نوعی تعهدنداشتن به زندگی مشترک قلمداد می‌شود. این فیلم‌ها و عکس‌ها که کانون خانواده و جوانان ما را هدف قرار داده‌اند، علاوه بر ترویج بی‌بندوباری، سبب بروز اختلاف بین همسران شده‌اند.

کلینک‌های مشاوره پر است از همسرانی که با بررسی دقیق‌تر، مشخص شده علت بسیاری از اختلاف‌هایشان همین موضوع است. به گفته کارشناسان، دیدن این نوع فیلم‌ها و عکس‌ها که مردان بیشتر به آن تمایل دارند، مانند اعتیاد به هروئین است و گاهی ترک آن به مراتب سخت‌تر از کنارگذاشتن موادمخدر است. پرسش اینجاست که چگونه این اعتیاد چسبنده، تاثیر منفی خود را بر روابط همسران برجای می‌گذارد.مشتریان این تصاویر، به دنبال پرکردن خلأهای خود هستند بیشتر افرادی که به دیدن این فیلم‌ها روی می‌آورند دچار ناکامی‌، مشکلات ارتباط با جنس مخالف و خلأ عاطفی در زندگی‌شان هستند، این گروه برای پر‌کردن خلأهایشان به دیدن این فیلم‌ها روی می‌آورند تا برای خود تولید هیجان کنند.این افراد به دنبال هیجان هستند و از سوی دیگر تصور می‌کنند آن هیجانی را که به دنبالش هستند می‌توانند از راه دیدن این تصاویر کسب کنند، اما تماشای این فیلم‌ها، فقط وابستگی یا همان اعتیاد به دیدن بیشتر را برای این افراد به دنبال دارد. به مرور زمان، وابستگی به دیدن فیلم‌ها به عنوان یک نیروی قدرتمند جنسی در زندگی این افراد نقش پیدا می‌کند و تعداد دفعاتی که از موارد هرزه‌نگاری استفاده می‌کنند بیشتر می‌شود؛ زیرا نمی‌توانند جلوی خودشان را بگیرند.


آثار فاجعه‌بار تصاویر غیراخلاقی بر زندگی مشترک
کاهش شدید عشق و علاقه بین همسران، از جمله تاثیرات دیدن فیلم‌های غیراخلاقی است. چنین افرادی از توان عاطفی کمتری برخوردارند و در روابط عاشقانه توفیق کمتری کسب می‌کنند.تماشای فیلم‌ها یا عکس‌ها، نه‌تنها صمیمیت و شور و تمایل بین همسران را افزایش نمی‌دهد؛ بلکه به شیوه‌های مختلف سبب تخریب رابطه عاطفی بین همسران هم می‌شود. انزوا و کاهش روابط اجتماعی هم از عوامل دیگر این فیلم‌ها می‌ باشد اعتیاد به دیدن فیلم‌ها و تصاویر، سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌‌شود.افزایش تقاضاهای غیرمتعارف، آزار و اذیت و پرخاشگری نیز از جمله تاثیرات این فیلم‌هاست که در نهایت سبب فاصله‌گرفتن همسران از یکدیگر شده و فرد را به سمت روابط فرا زناشویی و خیانت هدایت می‌‌کند.


وسایل ارتباط جمعی، رفتارها را تغییر داده‌‌اند
 کمرنگ‌شدن ارزش‌های اخلاقی در جامعه، باعث گسترش روزافزون این پدیده غیر‌اخلاقی و غیر‌شرعی شده است. امروزه تنوع‌طلبی مردان، باعث ضعف قوای جنسی آنان شده و چون غریزه جنسی همسران خود را برآورده نمی‌کنند، زن‌ها هم به دنبال روابط فرا زناشویی می‌روند. تغییر سبک زندگی از الگوی اسلامی ایرانی به الگوی رفتاری غربی تحت تاثیر ماهواره و اینترنت، از علت‌های دیگر زیاد‌شدن این آسیب اجتماعی است.

۹۵درصد از فیلم‌های ماهواره‌ای، در زمینه روابط فرا زناشویی و روابط بیرون از چارچوب منطقی و قانونی است. همزاد پنداری با هنرمندان این‌گونه فیلم‌ها نیز باعث گرایش زنان به روابط فرا زناشویی می‌شود. از طرف دیگر، متأسفانه برخی زنان که فاقد وابستگی اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی هستند، روابط فرا زناشویی را دلیل نوعی پیشرفت و امروزی‌بودن می‌دانند.از آنجا که به دلیل چارچوب‌های فرهنگی، زن و شوهر حتی در صورت مشاهده این‌گونه روابط، از طرح آن در دادگاه و نزد اقوام و دوستان خودداری می‌کنند، نمی‌توان آمار دقیقی برای آن بیان کرد. اما به طور کلی می‌توان گفت ۶۰ درصد از طلاق‌ها به دلیل آشکار‌شدن روابط فرا زناشویی زن یا شوهر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.